tornionjoki.fi | arkisto

paluu tornionjoki.fi sivuille

Tornion- Muoniojoen vesistöalueen karttapohjainen paikkatietojärjestelmä internetissä otettu käyttöön

Fly Fishing Lapland –kalastusmatkailun kehittämishanke on toteuttanut Tornion-Muonionjoen vesistöalueen kalastusmatkailua palvelevan internet karttapalvelun oululaisen InfoKartta Oy:n kanssa.

Nettikartalla näkyvät kalastuskohteet yksityiskohtaisine lisätietoineen, soutukarttoineen ja valokuvineen. Palvelu käsittää myös tiedot luvanmyyjistä ja muista palveluista, kuten matkailun infopisteistä.
Vastaava järjestelmä on julkaistu Simojoelta muutama vuosi sitten ja se on saanut erittäin hyvän vastaanoton matkailevien kalastajien taholta.

Paikkatietojärjestelmä löytyy osoitteesta www.flyfishinglapland.com ja sieltä FISHING ja jokikohtaiseen valikkoon ja edelleen FISHING PLACES tai suoraan etusivun bannerista FISHING MAPS. Simojoelta ja nyt Tornion-Muonionjoelta laadittu karttapalvelu kestää laadulisen vertailun kansainvälisellä tasolla kalastusmatkailijan suunnitellessa tulevia kalareissujaan.

Järjestelmää tullaan myös täydentämään niin kalastuskohteiden kuin muidenkin matkailijan tarvitsemien palvelujen osalta.

Kartasta on iloa sekä luonnossa liikkuville kuntalaisille, kesäasukkaille, matkailijoille että matkailuyrittäjille. Nettiin tulee näkyviin koko Tornion-Muonionjokivarsi yli 500 km matkanTorniosta Kilpisjärvelle kattaen myös Ruotsin puoleisen alueen. Aloitusnäkymästä 1:20 000 peruskarttaan saakka ja kartat ovat kaikkien käytössä – kohteiden kera tai ilman. Kieliversiot ovat Suomi, Ruotsi ja Englanti.

Fly Fishing Lapland –kalastusmatkailuhankkeen aikana on paikkatietojärjestelmän rakentamisen lisäksi markkinoitu alueen matkailupalveluja ja koulutettu yrittäjiä palvelujen kehittämiseksi. Hanketta on hallinnoinnut Kemi-Tornio alueen kehittämiskeskus ry.

Oululainen Infokartta Oy on perustettu vuonna 1994. Yhtiö on erikoistunut Internetpohjaisten kartta- ja paikkatietojärjestelmien toteutuksiin sekä matkapuhelimissa toimivan, maastokartoilla ja sisältöpalveluilla varustetun EasyGO ulkoilijan maastopaikannussovelluksen valmistukseen.

Järjestelmää ovat rahoittaneet myös Suomalais-Ruotsalainen rajajokikomissio ja Tornion-Muonionjoen yhteislupa-alue.

paluu tornionjoki.fi sivuille